| (KAP, KAI) Geguþës 11 d. popieþius Benediktas XVI pasakë kalbà Popieþiðkojo Jono Pauliaus II ðeimos ir santuokos instituto ákûrimo 25-øjø metiniø proga. Tris dienas trukusio kongreso tema buvo Jono Pauliaus II palikimas santuokos ir ðeimos klausimais. Benediktas XVI iðkëlë santuokos kaip tvaraus vyro ir moters ryðio unikalumà. Pasak Šventojo Tëvo, santuokai negali bûti prilyginta jokia kita gyvenimo bendruomenë. Benediktas XVI santuokoje áþvelgë „Dievo ir jo tautos abipusá santyká“.
Benediktas XVI priminë, kad paskelbti apie Popieþiðkojo ðeimos ir santuokos instituto ákûrimà ketinta 1981 geguþës 13 -àjà, pasikësinimo á Jonà Pauliø II dienà. Benediktas XVI sakë, kad vienas pagrindiniø Jono Pauliaus II apmàstymø ir mokymo dalykø buvæs „Dievo planas santuokos ir ðeimos atþvilgiu“. Pasak jo, Jono Pauliaus II palikimas nëra vien mokymø ar idëjø rinkinys, tai mokymas pirmiausia apie þmogaus meilës ir gyvybës prasmæ. „Meilës mokymo“ idëja lydëjo jaunà kunigà Karolá Wojtylà, vëliau tapæs vyskupu jis entuziastingai pasitiko sunkumus, skelbiant pranaðiðkà ir iðlaikiusià aktualumà Pauliaus VI enciklikà Humanae vitae.
Benediktas XVI sakë, kad Jonas Paulius II savo katechezëse apie þmogaus meilæ iðkëlë du esminius elementus, kuriuos toliau plëtojo Popieþiðkasis ðeimos ir santuokos institutas. Pasak Benedikto XVI, pirmasis elementas yra tai, kad santuoka ir ðeima remiasi giliausia tiesa apie þmogø ir jo paskirtá. Vyro ir moters kûno lytinis skirtingumas nëra vien paprastas biologinis aspektas, bet turi þymiai gilesnæ prasmæ: jis iðreiðkia meilës formà, kuria vyras ir moteris, tapdami vienu kûnu, gali ágyvendinti atvirà gyvybës perdavimui asmenø vienybæ ir bendradarbiauti su Dievu gimdydami naujus þmones. Pasak Benedikto XVI, kita Jono Pauliaus II mokymo naujovë yra „originalus Dievo plano aiðkinimas, kai apreiðkimas sutampa su þmogiðkàja patirtimi“.
Benediktas XVI priminë, kad naujoji evangelizacija, kurià uoliai skatino Jonas Paulius II, turi bûti remiama þmogiðkosios meilës apmàstymu: meilë yra pagrindinis kelias, kuriuo Dievas pasirinko apsireikðti þmogui ir kuriuo kvieèia á Švè. Trejybës gyvenimo vienybæ. „Tokia prieiga leidþia áveikti ðiandien paplitusià meilës privatizacijà“, – sakë Šventasis Tëvas. Santuoka – gyvenimo ir meilës bendrystë tampa tikru visuomeniniu gëriu. Pasak popieþiaus, ðiandien ypaè svarbu nepainioti santuokos su kitokiomis, silpna meile grindþiamomis sàjungomis.
1988– 2001 m. Katalikiðkojo auklëjimo kongregacija ásteigë Popieþiðkojo santuokos ir ðeimos studijø instituto skyrius Vaðingtone, Mechike, Gvadalacharoje, Valensijoje, San Salvadore da Bahia (Brazilijoje), Kotone (Benine) ir Changanacherry-Thurutu (Indijoje).
„Baþnyèios þinios“ katalikai.lt |